Informacje o konkursie
Uwaga! Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi do 31 października br. Za powstałe utrudnienia przepraszamy.
Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska po raz trzeci zaprasza komendy i komisariaty policji oraz jednostki straży gminnej (miejskiej) do udziału w konkursie promującym efektywną ochronę przyrody. Zwycięzcy otrzymają wysokiej klasy latarki i lornetki do wykorzystania w służbie lub pracy w terenie. Konkurs odbywa się w ramach projektu LIFE15 GIE/PL/000758 „Masz prawo do skutecznej ochrony przyrody”.
Zainteresowane udziałem w konkursie jednostki policji oraz straży gminnej (miejskiej) mogą przesyłać zgłoszenia do 6 września 2019 r. Wystarczy opisać jedną interwencję podjętą w obszarze ochrony przyrody, posługując się formularzem konkursowym w formie kwestionariusza i przesłać go na adres e-mail: masz_prawo@gdos.gov.pl. Pod uwagę będą brane interwencje, które odbyły się w ciągu ostatnich dwóch lat od przesłania zgłoszenia do konkursu.
Warunkiem przystąpienia do konkursu jest dołączenie do formularza konkursowego dwóch imiennych certyfikatów ukończenia kursu e-learningowego „Ochrona przyrody w prawie i praktyce”. Kurs e-learningowy dostępny jest bezpłatnie na platformie e-natura2000.gdos.gov.pl. Certyfikaty potwierdzają ukończenie kursu e-learningowego przez funkcjonariuszy/strażników danej jednostki. Każda z jednostek policji oraz straży gminnej (miejskiej) może przesłać dowolną liczbę zgłoszeń. Niezależnie od liczby zgłoszeń, imienne certyfikaty oraz opisane w formularzu interwencje nie mogą powtarzać się. Szczegóły udziału w konkursie można znaleźć w regulaminie konkursu.
Nagrodami głównymi w konkursie jest 24 zestawów złożonych z wysokiej klasy latarek Ledlenser MT14 i lornetek Delta Optical Forest II 12x50. Dodatkowo, organizator konkursu przewidział także 24 zestawy nagród pocieszenia, w skład których wchodzą następujące książki: Ptaki, Fauna Polski, autorstwa Doroty Zawadzkiej oraz Przewodnik do oznaczania zbiorowisk roślinnych Polski, Władysława Matuszkiewicza.
Zwycięzców wyłoni komisja konkursowa, złożona z przedstawicieli Komendy Głównej Policji, regionalnej dyrekcji ochrony środowiska oraz Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska. Przy ocenie zgłoszeń pod uwagę będzie brane m.in. zaangażowanie uczestnika w interwencję oraz wyczerpujące i przejrzyste opisanie interwencji. Dodatkowo punktowane, ale nieobowiązkowe są konsultacje z regionalnymi dyrekcjami ochrony środowiska, przeprowadzone w ramach opisanej interwencji. Nazwy zwycięskich komend i komisariatów policji oraz jednostek straży gminnej (miejskiej) wraz z informacją o ilości i rodzaju przyznanych nagród zostaną ogłoszone po zakończeniu konkursu na stronie internetowej projektu, jednak nie później niż do 7 października 2019 r.
Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska, organizator konkursu, serdecznie zaprasza do przesyłania zgłoszeń i skorzystania z możliwości zdobycia praktycznych nagród!
Formularz konkursowy (plik DOC, 83 KB)
Regulamin konkursu (plik PDF, 143 KB)