Cele
Celem strategicznym projektu było podniesienie poziomu wiedzy i świadomości ekologicznej w szczególności na temat sieci obszarów Natura 2000 o min. 20% wśród min. 500 tys. studentów w Polsce do 31.10.2012 r. w porównaniu z 2011 r.
Cele szczegółowe:
- zapewnienie dostępu do informacji na temat idei zrównoważonego rozwoju oraz sieci obszarów Natura 2000 dla młodych w wieku 18-25 lat, w szczególności młodzieży studiującej;
- zwiększenie poziomu akceptacji idei obszarów Natura 2000 wśród studentów o min. 1 poziom na skali nastawienia od bardzo negatywnego do bardzo pozytywnego,;
- wzrost powszechności prezentowania postaw proekologicznych wśród studentów objętych działaniami w projekcie o min. 20% - kreowanie mody na ekologię wśród młodych osób w wieku 18-25 lat.
Planowane działania:
Edukacyjne:
- Opracowanie i upowszechnienie certyfikowanego szkolenia on-line (e-learning),
- Organizacja 30 obozów ekologicznych na obszarach Natura 2000,
- Organizacja 2 edycji Akademii Menadżera Zrównoważonego Rozwoju dla 24 najbardziej aktywnych społecznie studentów.
Informacyjno-promocyjne:
- kampania w Internecie,
- kampania radiowa,
- kampania w TV,
- kampania prasowa,
- działania OOH (ang. out of home) - promocja zewnętrzna (np. citilighty, wiaty przystanków, akademiki, schody, kina),
- komunikacja bezpośrednia - eventy ekologiczne: koncerty, festiwale, juwenalia itp.